Blog

Artykuł sponsorowany – co to jest oraz dlaczego warto wykorzystać tę formę reklamy?

Artykuł sponsorowany jest często używaną formą reklamy w internecie. Niegdyś obecny tylko w prasie, dzisiaj powszechny na poczytnych witrynach. Czym się wyróżnia od standardowej reklamy i dlaczego przynosi lepsze efekty?

Czym jest artykuł sponsorowany?

Artykuł sponsorowany jest niczym innym jak jedną z form reklamy. Niegdyś był wykorzystywany w prasie drukowanej, dzisiaj przeniósł się do internetu. Ma on charakter nienachalnej promocji. Oprócz reklamy danej marki ma na celu także dostarczeniu informacji oraz porad na dany problem.

Artykuł sponsorowany jest publikowany przede wszystkim na portalach zewnętrznych, które cieszą się popularnością przez odwiedzających. Sama zaś treść jest przygotowywana przez copywritera, a niekiedy przez redaktora.

Czemu artykuł sponsorowany jest efektywny

Użytkownicy nie lubią oglądać reklam, przyznajmy to szczerze. Wyskakujące pop-upy, banery w środku treści i bardzo nachalna forma nie wpłynie pozytywnie na popularność serwisu. Tym bardziej że coraz więcej użytkowników internetu korzysta ze wtyczek blokujących reklamy.

Dlatego też strony internetowe muszą działać inaczej. Artykuł sponsorowany jest reklamą natywną, znaczy to, że nie narzuca on nikomu reklamy produktu, czy też usługi. Jest pisany także po to, aby użytkownik mógł w nim znaleźć odpowiedź na pytanie, albo dowiedzieć się czegoś interesującego. Formą artykułu sponsorowanego może być poradnik, ale też wywiad, czy wypowiedzi eksperckie.

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany

Pisząc artykuł sponsorowany, powinniśmy pamiętać o jego celach, jakimi jest promocja produktu i zainteresowanie użytkownika ciekawą treścią. W przypadku tej formy reklamy nie wykorzystuje się agresywnego języka sprzedażowego. Warto postawić na tak zwany storytelling, czyli pisanie historii z wykorzystaniem danej marki.

Ważne, aby nie wychwalać nienaturalnie usług, tylko pokazać, jak za ich pomocą można rozwiązać problem. Konkretne wskazówki i zachowanie neutralności wpłynie na pozytywny odbiór tekstu. Po jego przeczytaniu użytkownik powinien być skłonny do skorzystania z danej usługi, ponieważ będzie widział w niej rozwiązanie swojego problemu.

Dopasuj artykuł do odbiorcy

Kluczem do napisania efektywnego artykułu sponsorowanego jest dopasowanie go do danej grupy odbiorców. Świadomość ich potrzeb jest potrzebna, aby wiedzieć, jakim językiem operować. W większości przypadków, aby artykuł był interesujący, warto unikać specjalistycznego nazewnictwa i branżowego żargonu.

Ponadto dobrze jest dopasować odpowiedni temat, który będzie odnosił się do oferowanych usług. Promując sklep internetowy z kosmetykami, warto napisać artykuł sponsorowany, który będzie dotyczył poszczególnych typów cery i ich potrzeb. Dzięki temu użytkownik a) dowie się czegoś więcej, b) będzie miał podany przykład produktu, który będzie dla niego dedykowany

Zachowaj neutralność

Jednym z najtrudniejszych aspektów związanych z pisaniem artykułów sponsorowanych jest zachowanie neutralności. To bardzo ważne, aby użytkownik nie czuł się przytłoczony treścią dotyczącą promowanego produktu.

Dlatego poleca się, aby copywriterzy zrezygnowali z agresywnego języka sprzedaży. Zamiast niego warto skupić się na języku korzyści, który pokaże zastosowanie produktu i jego zalety. Ważne   jednak, aby tego rodzaju fragmenty nie były dominantą w tekście.

Żeby zachować dużą neutralność i zwiększyć tym samym zaufanie użytkowników, warto wspomnieć w artykule sponsorowanych o innych produktach, czy też markach.

Artykuł sponsorowany a SEO

Pisanie artykułów sponsorowanych ma na celu nie tylko zwiększenie zainteresowania użytkowników daną marką. Mają one także niebagatelny wpływ na SEO. Każdy artykuł tego rodzaju ma odnośniki, czyli linki, do Twojej strony internetowej. Dzięki nim wyszukiwarka podnosi jej ranking. A im wyższa pozycja, tym większy ruch z wyników organicznych Google.

Ważna jest także optymalizacja artykułu względem wytycznych SEO. Jest to nie tylko dodanie nagłówków H1-H6, ale także nasycenie ich słowami kluczowymi. Dobranie odpowiednich fraz pomoże wyszukiwarce w zaklasyfikowaniu artykułu oraz naszej strony do danej kategorii. W efekcie czego będą one widoczne przy wyszukiwaniach użytkowników.

Jak wybrać miejsce publikacji?

To nieprawda, że im więcej artykułów sponsorowanych tym lepiej. Takie rozwiązanie nie będzie dobre ani dla naszego budżetu, ani dla pozycji w wynikach wyszukiwarki. Cena pojedynczego artykułu może być wysoka, aczkolwiek jest ona warta swojej ceny.

Cena samej publikacji wzrasta od witryny, którą wybierzemy. Aby osiągnąć jak najlepsze rezultaty, warto wybierać strony jak najlepszej jakości. Zaliczamy do nich witryny, które mają dużą liczbę użytkowników, działają od dłuższego czasu, a linki, które do niej prowadzą, pochodzą z jak najlepszych źródeł.

Dobry artykuł sponsorowany będzie wpływał pozytywnie nie tylko na świadomość marki wśród użytkowników, ale także na pozycję strony w internecie. Dobrej jakości content oraz SEO powinny iść ze sobą w parze. Dzięki temu kilka takich artykułów sponsorowanych będzie miało większą skuteczność aniżeli ich duża ilość. Warto wybrać formę reklamy, która nie jest nachalna, a przykuwa uwagę naszych potencjalnych klientów.

Jak sprawdzić pozycję strony w Google?

Jaką pozycję zajmuje Twoja strona? Jeśli nie do końca znasz odpowiedź na to pytanie, koniecznie dowiedz się, jak sprawdzić swój wynik na poszczególne słowa kluczowe. Znając go, możesz powalczyć o lepszą pozycję w wyszukiwarce!

Czy ręczny pomiar pozycji jest skuteczny?

Wydawać by się mogło, że ręczne sprawdzanie pozycji w internecie jest nie tylko najskuteczniejsze, ale i najszybsze. Nic bardziej mylnego! Każde indywidualne wyszukiwanie w Google różni się od siebie. Nawet jeżeli wykonamy pomiar na dwóch urządzeniach w tym samym czasie, możemy otrzymać różne wyniki! Nie oznacza to jednak tego, że Google chce nas oszukać. Wręcz przeciwnie, wyszukiwarka usiłuje dopasować wyniki indywidualnie do użytkownika, aby ten szybko odnalazł to, czego potrzebuje.

Na różnice w poszczególnych wynikach może wpływać wiele czynników. Najczęściej kolejność pozycji jest zdeterminowana przez:

– naszą lokalizację

– historię wyszukiwania

– datę

– język

– ilość wyników na stronie

Jeśli więc bardzo często wyszukujemy słowa kluczowe związane z naszą stroną, będzie ona wyświetlać się wyżej. Tym bardziej, jeżeli ją odwiedzaliśmy. Podobnie jest z lokalizacją. Znajdując się bardzo blisko danego miejsca, Google pokaże ją jako jedną z pierwszych.

Ponadto pomyślmy o czasie, jaki musimy poświęcić na ręczne sprawdzenie pozycji w wyszukiwarce. Pozycjonowanie obejmuje niekiedy od kilkudziesięciu do kilkaset słów kluczowych. Sprawdzenie pozycji dla nich wszystkich zajmie nam kilka godzin. Biorąc pod uwagę, że wyniki będą nieoptymalne, ręczny pomiar jest całkowicie bezsensu. W tym celu warto skorzystać z dedykowanych ku temu narzędzi, które pozyskują dane bez względu na wymienione czynniki.

Darmowe programy do monitorowania pozycji

Jeśli dysponujemy małą stroną i zależy nam na niewielkiej liczbie słów kluczowych, nie musimy od razu wykupywać drogiego abonamentu. W internecie odnajdziemy szereg programów, które pokażą naszą pozycję całkowicie za darmo.

Czym się one różnią od konkurencyjnych, płatnych programów? Przede wszystkim limitem słów kluczowych. Najczęściej wynosi on od kilku do kilkunastu fraz. Wyniki, jakie otrzymujemy, mogą nie być w pełni dokładne. Jednakże na „domowe potrzeby” takie programy całkowicie nam wystarczą. Jeśli będziemy odczuwali potrzebę rozszerzenia listy obserwowanych słów kluczowych, zawsze możemy wykupić abonament w innym programie.

Do najpopularniejszych, darmowych programów do monitorowania pozycji należą:

  •  cMonitor – umożliwia sprawdzenie nawet kilkudziesięciu słów kluczowych. Jest więc dobrym narzędziem na start. Jednakże uzyskane wyniki mogą minimalnie różnić się od tych faktycznych.
  • Gspot – tutaj mamy już bardziej ograniczoną liczbę słów, które możemy monitorować – tylko 5 fraz kluczowych. Jednakże wyniki są dokładniejsze od cMonitoru.
  • Webpozycja – program podobny do pozostałych. W darmowej wersji możemy monitorować 15 słów kluczowych. Jednakże zawsze możemy tę liczbę zwiększyć do kilkuset, a nawet do dwóch tysięcy. Wystarczy wybrać płatny abonament.

Płatne programy do sprawdzania pozycji

Jeśli oczekujemy lepszych wyników, a nasz serwis rozrósł się w tym czasie, warto zastanowić się nad profesjonalnymi narzędziami. Programy, które są wykorzystywane przez agencje marketingowe, pozwalają na monitoring wielu fraz jednocześnie. Dodatkowo mamy możliwość analizy stron konkurencji. Oczywiście nie musimy wykupywać takie samego abonamentu, warto sprawdzić, ile fraz potrzebujemy monitorować. Jeśli zaś chcemy mieć wszystko pod kontrolą, może warto rozpocząć współpracę z jedną z agencji?

Profesjonalne programy do monitorowania pozycji to głównie:

– Ubersuggest – pozwala on nie tylko na sprawdzenie pozycji, ale także na wybór nowych słów kluczowych. Dzięki temu możesz zwiększyć liczbę fraz o te najbardziej pożądane i tym samym polepszyć swój wynik.

– SemStorm – narzędzie, które umożliwia sprawdzenie pozycji dla poszczególnych słów kluczowych nie tylko dla naszej strony, ale również dla konkurencji.

Podobne usługi oferują także: Serprobot, Seostation, Stat4Seo, Seo-stat. Wybór jest bardzo duży. Warto go dokonać po analizie naszych potrzeb.

Zalety sprawdzania pozycji w Google

Jeśli do tej pory nie korzystałeś z żadnych narzędzi do monitorowania pozycji, koniecznie użyj ich jak najszybciej! Internet jest miejscem, gdzie zmiana jest jedyną pewną. Dlatego warto zawsze trzymać rękę na pulsie.

Dzięki regularnemu sprawdzaniu swojego wyniku dowiemy się bardzo szybko o niepokojących tendencjach. Niewielki spadek pozycji nie jest niczym groźnym, jeżeli jednak tendencja się utrzymuje, warto poszukać jej przyczyny.

Ponadto warto sprawdzać konkurencję. Analiza słów kluczowych może nam nasunąć podpowiedź i podać frazy, na które warto się wyświetlać. Warto to robić, tym bardziej że jest bardzo prawdopodobne to, że nasza konkurencja sama już to zrobiła.

Kiedy posiadamy duży portal, takie czynności mogą być bardzo zajmujące. Zamiast powoływać do tego osobnych ludzi z wewnątrz, warto skorzystać z pomocy agencji. Takie firmy mają wykupione abonamenty w najlepszych programach oraz posiadają duże doświadczenie w monitoringu pozycji. Dzięki nim możemy zawalczyć o lepszy wynik!

Pozycjonowanie witryny – czym jest pozycjonowanie?

Z pewnością każda osoba posiadająca swoją stronę internetową chce, aby jej witryna znajdowała się na wysokiej pozycji w Google, a wiele osób dziennie wchodziło na tę stronę i korzystało z jej zasobów. Aby tak było, należy witrynę pozycjonować, czyli dostosować odpowiednio do Google i przekonać wyszukiwarkę, że warto umieszczać naszą witrynę na wysokich pozycjach.

W tym tekście odpowiadamy na pytanie, czym tak właściwie jest pozycjonowanie stron internetowych, dlaczego należy je wykonywać oraz jakie elementy można optymalizować, aby zwiększać pozycje w wyszukiwarce Google.

Czym właściwie jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie witryny internetowej to dostosowanie jej w ten sposób do wyszukiwarki Google, aby ta umieszczała ją na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Ogólnie istnieje ok. dwustu różnych elementów, które wpływają na to, jak Google ocenia naszą witrynę i jak wysoko znajdziemy się na liście wyników wyszukiwania.

Są to m.in. ruch, content, słowa kluczowe, optymalizacja pod urządzenia mobilne itp. Pozycjonowanie jest zatem dostosowaniem tych wszystkich parametrów, aby nasza witryna była przyjazna, wartościowa i przydatna dla Google, a wyszukiwarka promowała ją. Pozycjonować witrynę możemy zarówno samodzielnie — jeśli mamy takie umiejętności lub możemy zlecać to zadanie agencjom seo.

Niektóre czynności pozycjonujące witrynę są łatwe, a inne wymagają odpowiedniego doświadczenia oraz wiedzy. Pozycjonować można każdą stronę internetową, niezależnie od jej typu czy przeznaczenia.

Dlaczego należy pozycjonować witryny?

Po stworzeniu i opublikowaniu strony internetowej, jednym z pierwszych pytań, jakie pada, jest to dlaczego pozycjonuje się w ogóle strony internetowe. Odpowiedź na to pytanie jest prosta — w celu zwiększenia pozycji w wyszukiwarce i widoczności witryny w sieci. Jeśli nasza strona internetowa będzie znajdowała się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google, będziemy mogli liczyć na duży ruch organiczny napływający samoistnie z sieci.

Bez dodatkowych czynności i starań nasza strona będzie odwiedzana przez wiele osób. To z kolei przekładać będzie się na zwiększenie zysków, jeśli prowadzimy sklep lub zwiększenie zainteresowania naszą ofertą czy projektem. Wysoka pozycja w Google to również zyski wizerunkowe. Wiele osób ufa Google i jeśli wyszukiwarka promuje dane strony, klienci i użytkownicy również korzystają z ich usług.

Przeważnie pierwsze trzy wyniki na pierwszej stronie wyszukiwarki Google potrafią zbierać nawet 50%-60% całego ruchu pod daną frazą. Kolejne wyniki na pierwszej stronie otrzymują adekwatnie mniejsze zainteresowanie, a witryny na kolejnych stronach wyszukiwarki są odwiedzane sporadycznie.

Optymalizacja techniczna

Pierwszym elementem pozycjonowania naszej witryny jest optymalizacja samej strony internetowej. Ma ona na celu sprawić, że witryna będzie działa prościej, szybciej i wydajniej, a co za tym idzie, będzie chętniej polecana przez Google. W celu optymalizacji strony internetowej uprasza się maksymalnie jej budowę oraz kod.

Ważnym elementem jest czas wczytywania, który może być długi np. z powodu zdjęć dużej rozdzielczości czy multimediów. Również i w tym aspekcie strona jest modyfikowana i dostosowywana do szybkiego ładowania się. Kolejnymi elementami poddawanymi edycji są tytuł i opis strony, które widnieją w Google. W tej sytuacji należy używać słów kluczowych i fraz, które opisują naszą witrynę. Podczas optymalizacji strony umieszcza się również linki wewnętrzne, które prowadzą do innych części strony czy opisuje metadane zgodnie ze słowami kluczowymi.

Kolejnym elementem, na który Google kładzie coraz większy nacisk to dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych. Obecnie każda licząca się witryna w sieci powinna mieć specjalną wersję, która będzie wyświetlana na smartfonach i tabletach oraz ułatwi przeglądanie serwisu.

Content i treści na stronie

Jedną z najważniejszych rzeczy, o jakiej należy pamiętać podczas pozycjonowania i która w znaczny sposób wpływa na pozycję naszej witryny jest treść. To właśnie dzięki niej Google ocenia, o czym jest nasza strona, jak dużo treści prezentuje i jakiej jakości jest to content. Treści na stronie z pewnością muszą być wysokiej jakości oraz nie mogą być duplikatem innych dostępnych wpisów czy artykułów w internecie.

Dobrym posunięciem jest publikowanie dłuższych tekstów np. o długości kilku tysięcy znaków. Treści na stronie internetowej muszą być również zoptymalizowane pod względem SEO. Powinny zatem zawierać najpopularniejsze frazy kluczowe dla danej tematyki. Te możemy uzyskać np. z generatorów fraz tzw. “keyword tool”. Są to serwisy w sieci, które publikują listy najpopularniejszych fraz dla danej tematyki.

Same teksty powinny być odpowiednio sformatowane tj. posiadać odpowiednie nagłówki, pogrubienia, składać się ze śródtytułów czy zawierać listy i wypunktowania. Wbrew pozorom formatowanie tekstu również ma wpływ na jego jakość w oczach Google i ogólne pozycjonowanie witryny.

Link Building

Do działań pozycjonujących naszą witrynę w sieci należy również link building – wykonywany poza stroną internetową. Jest to umieszczanie w sieci — np. na forach internetowych, blogach czy innych serwisach linku do naszej witryny. Wpływ linkowania zewnętrznego na pozycjonowanie regularnie jest pomniejszany przez Google na rzecz np. jakości treści, ale w dalszym ciągu jest ważnym wyznacznikiem popularności naszej strony.

Im więcej linków w sieci umieścimy i jeśli będą znajdowały się one na wartościowych serwisach, Google będzie również uznawało naszą witrynę za popularną i chętnie polecaną. To z kolei przełoży się na wyższą pozycję w rankingu Google. Link do naszej witryny umieszczać możemy na forach internetowych, blogach w komentarzach, jako wpisy sponsorowane, w social mediach czy w wizytówkach na portalach biznesowych. Ogólnie przy linkowaniu zewnętrznym rozróżnia się dwa typy linków — dofollow i nofollow.

Pierwszy typ linku działa zgodnie z wyżej opisaną zasadą oraz przekazuje nam część popularności witryny, na której go umieszczany. Linki z atrybutem nofollow nie dają nam wymiernych korzyści przy link buildingu, choć warto używać ich do zwiększania wiarygodności naszej witryny, aby nie posiadać tylko linków dofollow.

Pozycjonowanie szerokie skutecznym trendem w pozycjonowaniu!

Pozycjonowanie szerokie pod wiele fraz nie jest jeszcze często wykorzystywane i popularne w pozycjonowaniu. Technika ta ma jednak wiele plusów i korzyści.

Stosując ją, możemy pozycjonować witrynę, nawet pod kilkaset słów kluczowych, a to nie jedyna ciekawa różnica między typowym pozycjonowaniem pod najpopularniejsze frazy tematyczne. W tym tekście przedstawiamy, czym jest pozycjonowanie szerokie, jakie ma korzyści oraz jak je przeprowadzać.

Czym jest pozycjonowanie szerokie?

Pozycjonowanie szerokie stron internetowych to stosunkowo nowy trend. Polega on na tym, iż stronę pozycjonujemy pod wiele fraz, a nie pod jedną lub kilka głównych. W porównaniu z tradycyjnym pozycjonowaniem, pozycjonowanie szerokie nie zakłada promowania strony pod kilkoma najpopularniejszymi hasłami przynoszącymi największy ruch.

Trend ten polega na pozyskiwaniu ruchu organicznego z wyszukiwarki Google dzięki wielu frazom z danej kategorii. W tym sposobie pozycjonowania nie będziemy również wyróżniali żadnych fraz, a używali ich równorzędnie — najczęściej pojedynczo bez kładzenia nacisku na którekolwiek ze słów kluczowych.

W pozycjonowaniu szerokim używać będziemy wielu fraz z danej tematyki — kilkunastu, kilkudziesięciu lub nawet kilkuset. W pewnych wariantach nie musimy ograniczać się do żadnego limitu i możemy dodawać frazy w nieograniczony sposób.

Pozycjonowanie szerokie zakłada dotarcie do klienta przez umieszczenie na swojej stronie internetowej tak wielu faz z danej tematyki, iż siłą rzeczy będą one pasowały do różnych wyszukań — nawet tych bardzo szczegółowych. Pozycjonując witrynę szeroko, zwiększamy zatem do maksimum nasze szanse na to, aby na swoje stronie posiadać frazy pasujące do praktycznie każdego wyszukania z naszej branży.

Dobrym przykładem są frazy “zielona piłka dla dzieci w wieku 6 lat” czy “zmyślne trzewiki”. W obu tych przypadkach, frazy te nie są najpopularniejsze i przeważnie nie zostałyby użyte w tradycyjnym pozycjonowaniu. W pozycjonowaniu szerokim są jednak używane i będą przynosiły niewielki ruch.

Sumując wiele fraz z małym ruchem organicznym, otrzymamy bardzo dobry wynik — często porównywalny do pozycjonowania tradycyjnego lub nawet lepszy. Jeśli na naszej stronie znajdą się frazy mniej popularne w liczbie kilkuset lub kilku tysięcy, będą wpływały na pozyskiwanie sporego ruchu z wyszukiwarki Google.

Jak pozycjonować witrynę szeroko?

Szerokie pozycjonowanie witryny nie różni się ogólnie niczym od tradycyjnego oprócz tego, że zamiast stawiana na pewną grupę fraz, wykorzystujemy ich bardzo dużą ilość. Wszystkie działania pozycjonujące będą zatem takie same jak w przypadku standardowego pozycjonowania. Podstawą będzie optymalizacja strony internetowej.

Należy również naszą witrynę zoptymalizować pod wyszukiwanie głosowe oraz urządzenia mobilne, aby zbierać jak najszerszy ruch organiczny, a nie tylko pozyskiwać wejścia z urządzeń desktopowych. W tym celu warto używać long tail, czyli długich ogonów, które będą połączeniem kilku fraz. Pozostałe słowa kluczowe warto umieszczać na stronie w tekstach seo, opisach poszczególnych podstron czy danych strukturalnych.

Na rynku usług pozycjonowanie szerokiego oferuję również coraz więcej agencji interaktywnych czy agencji SEO. Choć jest to nieco niszowy sposób pozycjonowania witryny, agencje uczą się go oraz specjalizują się w nim i oferują takie usług na satysfakcjonującym poziomie.

Jakie są plusy pozycjonowania szerokiego?

Pozycjonowanie szerokie to bardzo wiele korzyści. Choć na pierwszy rzut oka wydaje się nieco szalone, to po poznaniu tego sposobu możemy wskazać nawet kilka — kilkanaście plusów. Pierwszym z nich jest fakt, że pozycjonowanie szerokie zostało sprawdzone i uznane zarówno za skuteczne, jak i bezpieczne.

Pozycjonując witrynę pod wiele fraz, nie narazimy się na otrzymanie filtra, przeoptymalizowanie witryny czy na inne kary związane np. ze zbyt częstym używaniem danej frazy, spamowaniem czy używaniem fraz monotonnych. Samo pozycjonowanie szerokie jest niezwykle naturalne, gdyż zawiera w sobie różne frazy o małym natężeniu oraz long taile. Google promuje również witryny, które są dostosowane do urządzeń mobilnych, co jest plusem – niejako skutkiem ubocznym pozycjonowania szerokiego. Podczas pozycjonowania szerokiego nie musimy również walczyć z innymi stronami np. o TOP3 czy najwyższą pozycję pod popularną frazą tematyczną.

Jest to bardzo wygodne i pozwala zaoszczędzić sporo czasu oraz wysiłku. Z drugiej strony możemy z łatwością pozycjonować naszą witrynę pod wiele fraz, uzyskując podobny lub lepszy rezultat. Pozycjonując witrynę szeroko, możemy również liczyć na lepsze rezultaty sprzedażowe. Jeśli dany klient wyszukuje konkretnej frazy np. konkretnego modelu piłki czy butów w konkretnym kolorze jest zdecydowany na jego zakup.

W przypadku dużego ruchu organicznego dla ogólnych fraz np. “buty” często problemem jest mała ilość konwersji i sprzedaży. Samo pozycjonowanie szerokie nie jest również trudne, problematyczne oraz nie wymaga stosowania niestandardowych rozwiązań. Stosując je, nie musimy zatem ponosić większych kosztów czy większego nakładu pracy.

Kiedy warto używać tego rodzaju pozycjonowania?

Pozycjonowanie szerokie stosować możemy w każdej sytuacji niezależnie od tego, jaki typ witryny prowadzimy. W pewnych sytuacjach jest ono jednak nieco bardziej wskazane. Z pewnością jest to sytuacja, w której nie mamy szans na znalezienie się na najwyższych pozycjach w danej kategorii z uwagi na bardzo silną konkurencję.

Pozycjonowanie szerokie będzie zatem ciekawą alternatywą, która pozwoli zebrać również spory ruch organiczny z mniej popularnych fraz. Ten sposób pozycjonowania warto wdrażać również, gdy prowadzimy e-sklep z uwagi na przyciągnie do serwisu zdecydowanych klientów, poszukujących konkretnych towarów. Ciekawą opcją jest również połączenie pozycjonowania tradycyjnego po konkretne frazy z pozycjonowaniem szerokim. Małym nakładem sił możemy sprawić, że nasza strona będzie bardziej naturalna pod względem doboru fraz oraz będzie pozyskiwała również ruch z innych fraz.

Często może okazać się, że niektóre z nich są szczególnie dochodowe np. poprzez nagły wzrost sprzedaży danego mało popularnego produktu. Pozycjonowanie szerokie to również dobry pomysł, jeśli prowadzimy witrynę tematyczną i zależy nam na po zwiększeniu jej widoczności u szerokiej grupy odbiorców.

Reklama dla sklepu internetowego

Prowadzenie sklepu internetowego nie może zaistnieć bez intensywnej kampanii reklamowej. Dzięki odpowiednim środkom przekazu możemy nie tylko zwiększyć ruch na stronie, ale także poszerzyć grono lojalnych klientów.

Zarówno płatne, jak i darmowe kampanie dadzą zauważalne efekty. Jak jednak skutecznie reklamować swój sklep internetowy?

Czytaj dalej Reklama dla sklepu internetowego

Jak ocenić skuteczność linkowania?

Widoczność witryny jest zależna od wielu czynników. Jednym z najważniejszych jest linkowanie, które wpływa bezpośrednio na ranking wyników wyszukiwania.

Dzięki wartościowym linkom możemy poprawić swoją pozycję i zintensyfikować ruch na stronie. Na czym dokładnie polega link building oraz jakich narzędzi potrzebujemy do mierzenia jego skuteczności?

Czytaj dalej Jak ocenić skuteczność linkowania?

Jak dodać stronę do Google News?

Google News to usługa, dzięki której nasze publikacje mogą być dostępne do ogromnej liczny użytkowników. Daje to duże możliwości dla właścicieli witryn informacyjnych. Warto wiedzieć więc, jakie warunki należy spełnić oraz jak wysłać swoje zgłoszenie do Google News, aby zostało one zaakceptowane.

Czytaj dalej Jak dodać stronę do Google News?

Co to jest konwersja?

Jednym z kluczowych aspektów marketingu jest konwersja. Definiuje ona określone akcje ze strony użytkownika, która przynoszą stronie zysk. Dotyczy ona zarówno branży e-commerce, jak i innych witryn internetowych. Jak zmierzyć współczynnik konwersji oraz jakimi sposobami go powiększyć?

Czytaj dalej Co to jest konwersja?