Pozycjonowanie, inaczej SEO (ang. Search Engine Optimization), to działania, dzięki którym możemy polepszyć swoją pozycję w wynikach wyszukiwarki. Pozwoli to nie tylko na zwiększenie świadomości marki, ale także na zdobycie nowych klientów do naszej firmy. Jakie inne aspekty pozycjonowania warto jeszcze poznać oraz o czym należy pamiętać wybierając agencję SEO?
Na czym polega pozycjonowanie strony internetowej?
Pozycjonowanie witryny internetowej można podzielić na działania na stronie (on page) oraz poza nią (off page). Zmianie ulegają więc nie tylko treści na naszej, ale także na innych, zewnętrznych witrynach.
Działania SEO podejmowane na stronie mają przede wszystkim na celu jej optymalizacje. Sprawdzane są nie tylko treści, ale także grafiki. Zmianie może ulec także kod programistyczny oraz mapa witryny.
Specjaliści SEO podejmują również działania poza stroną internetową. Tak zwane linkowanie (ang. link building) polega na umieszczeniu na innym portalu tekstu z odnośnikiem do naszej strony. Dzięki temu osoby odwiedzające daną witrynę mają możliwość dowiedzenia się o naszej firmie i wejścia na naszą stronę. Tym samym zwiększamy liczbę odwiedzających ją gości.
Zarówno prace prowadzone na stronie internetowej, jak i poza nią, nie są obojętne dla wyszukiwarki Google. Roboty indeksujące zauważają takie działania i zwiększają pozycję witryny.
Ile czasu zajmuje pozycjonowanie?
Polepszenie pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania jest procesem długofalowym. Efekty działań SEO możemy zauważyć nawet po kilku miesiącach. Nie oznacza to jednak, że firma pozycjonująca, nie pracowała do tego czasu. Wręcz przeciwnie!
Zbudowanie wizerunku i rozpoznawalności marki w wynikach organicznych musi chwilę potrwać. Niekiedy efekty możemy zobaczyć po 3 miesiącach, a innym razem po 7. Dlatego też zaleca się branżom sezonowym na rozpoczęcie działań SEO znacznie wcześniej, aby nie zostać w tyle za konkurencją.
Nie zaleca się również robienia przerw w pozycjonowaniu. Nawet chwilowo zaprzestana praca może przynieść bardzo złe efekty, które będzie trzeba odbudowywać przez długi czas. Pozycjonowanie warto wykonywać w sposób ciągły, aby systematycznie i skutecznie zajmować coraz wyższe miejsce w wynikach wyszukiwarki.
Skuteczne pozycjonowanie a słowa kluczowe
Jednym z podstawowych działań SEO, jakie podejmuje się przed przystąpieniem do pozycjonowania, jest dobór właściwych słów kluczowych. To właśnie one określają specyfikę naszej branży i pozwalają dotrzeć do zainteresowanych osób.
Na początku pracy słowa kluczowe są analizowane pod kątem naszej marki, jak i konkurencji. Następnie przygotowaną listę sortuje się według siły stron innych pokrewnych firm. W ten sposób działania można rozpocząć od słów, które są najłatwiejsze do wypozycjonowania i nie ma na nich dużej konkurencji.
Słowa kluczowe można podzielić na długi oraz krótki ogon (ang. long-tail SEO oraz short-tail SEO). Długie słowa kluczowe są rzadziej wyszukiwaniem, ale ich pozycjonowanie jest szybsze aniżeli w przypadku krótkich słów kluczowych, których jest niewiele, a konkurencja jest spora.
Wybierając słowa kluczowe, trzeba wziąć pod uwagę to, czy w pełni odzwierciedlają usługi, jakie nasza firma oferuje. Dlatego raczej warto unikać ogólnych wyrażeń, które mogą wprowadzić internautów w błąd. Pomimo że zwiększymy tym sposobem ruch na stronie, to nie otrzymamy pożądanych efektów, jakimi są dla nas nowi klienci.
Jak wybrać firmę pozycjonującą?
Pozycjonowanie jest długofalowym procesem. Obejmuje ono wiele działań w zakresie optymalizacji treści oraz modyfikacji kodu strony. Praca wykonana przez amatorów i niedoświadczone agencje może przynieść więcej szkody aniżeli pożytku. Dlatego tak kluczowa jest profesjonalna firma pozycjonująca.
Do 2016 roku, przed wprowadzeniem dużych zmian do algorytmu Google, pozycjonowanie mogło odbywać się automatycznie. Wystarczyło skorzystać z odpowiednich programów, które same wykonywały całą pracę.
Dzisiaj takie działania mogą spowodować nałożeniu banu, czy te filtru ze strony Google. Jeżeli więc decydujemy się na tanie i szybkie pozycjonowanie, firma, która oferuje takie usługi, najprawdopodobniej masowo manipuluje wynikami wyszukiwarki.
Czytaj również:
- Reklama dla sklepu internetowego
- Jak ocenić skuteczność linkowania?
- https://pozycjonowaniedentysta.pl/pozycja-w-google-jak-ja-sprawdzic/
- http://www.domowymarketing.pl
- http://www.tubasiedlec.pl/blogi/czytaj/79/Depozycjonowanie-stron-czym-jest-i-jak-sie-przed-nim-bronic
Kara wyszukiwarki może na długo ograniczyć jakikolwiek ruch na stronie. Tak się dzieje w przypadku filtru, który ogranicza pojawianie się naszej witryny w wynikach Google. Ban natomiast usuwa stronę z indeksacji, przez co całkowicie znika ona z wyszukiwarki. Odbudowanie swojej pozycji może zająć wiele miesięcy. Niekiedy potrzebne jest też założenie całkiem nowej strony internetowej.
Dlatego tak istotna jest agencja SEO, która przy swoim doświadczeniu oraz wiedzy, wykonuje swoją pracę rzetelnie i uczciwie. Pozycjonowanie ręczne daje gwarancje, że na naszą witrynę nie spadnie żadna kara ze strony wyszukiwarki.
Ponadto profesjonalna firma pozycjonująca nie tylko zapewni zwiększenie pozycji w Google, ale także zadba o odpowiedni ruch na stronie. Dzięki temu zyskamy nowych klientów, a budżet przeznaczony na działania SEO okaże się dla nas bardzo opłacalną inwestycją.