Czym jest pozycjonowanie organiczne?

Czym jest pozycjonowanie organiczne

Pozycjonowanie organiczne pozwala na zajęcie wysokiej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwarki. Wyniki płatne są osiągane zaś dzięki kampaniom Google Ads. Czym się one różnią od siebie i kiedy zdecydować się na pozycjonowanie organiczne?

Pozycjonowanie strony w naturalnych wynikach wyszukiwania

Organiczne wyniki wyszukiwania są tworzone na podstawie rankingu, który Google na bieżąco przygotowuje. Żeby zająć w nim jak najwyższe miejsce, nasza witryna musi być atrakcyjna dla odbiorcy, a także zoptymalizowana dla robotów Google.

Pozycjonowanie organiczne obejmuje takie działania na stronie jak: modyfikacja strony, optymalizacja treści oraz budowanie profilu linkowego. Wiele z tych zmian jest widocznych tylko dla robotów Google. Są to na przykład: ustawienie przekierowań, polepszenie czasu wczytywania, czy też poprawienie mapy strony.

Do pozostałych czynności, jakie są już zauważalne dla odbiorcy to przede wszystkim: unikalne treści i optymalizacja dotychczasowych (dodanie nagłówków, nasycenie słowami kluczowymi itp.), stworzenie bloga, czy umieszczenie dany adresowych.

Ilość modyfikacji zależy od obecnego stanu strony oraz od witryn konkurencyjnych. Wszystkie te czynności są niezbędne, aby stworzyć atrakcyjną witrynę, która pojawi się w wynikach naturalnych. Dzięki nim zyskamy nowych klientów i osiągniemy stabilną pozycję w internecie.

Nieustanna analiza oraz optymalizacja

Jedną z podstawowych cech algorytmów Google jest ich nieustanna zmiana. Dlatego też agencja SEO dba o to, aby witryna spełniała wszystkie aktualne wymogi wyszukiwarki. Ciągła optymalizacja to podstawa, jeżeli chcemy utrzymać wysoką pozycję w rankingu.

W zależności od danego algorytmu Google może brać pod uwagę różne czynniki. Mogą należeć do nich: historia domeny, gęstość słowa kluczowego, jak i jego obecność w tytułach, nagłówkach, a także w meta opisie. Niezwykle ważna jest także ilość oraz jakość odnośników, jakie pojawiają się na zewnętrznych portalach.

Aktualizacja witryny oraz jej analiza powinna być dla nas priorytetem. Zbyt wolne ładowanie się strony i przeciążenie jej wtyczkami, jak też nieunikalne treści mogą drastycznie obniżyć nasz ranking.

Czynników wymagających optymalizacji jest bardzo wiele. Dlatego też właściciele witryn decydują się na wynajęcie agencji SEO, która zadba zarówno o aspekty techniczne, jak i contentowe. Taka współpraca może przynieść wymierne korzyści już po kilku miesiącach.

Efekt SEO jest stabilny oraz długofalowy. Dzięki niemu możemy zająć najwyższe pozycje na określone słowa kluczowe. Takie działanie zaś może przynieść nam znaczny wzrost odwiedzić naszej witryny, a co za tym idzie – zwiększymy swoją sprzedaż.

Wyniki nieorganiczne, czyli kampanie GoogleAds

Pozycjonowanie ma celu poprawę wyniku naszej witryny w wyszukiwaniu organicznym. Jednakże nie jest to jedyna forma reklamy. Równolegle do SEO istnieją kampanie PPC, czyli linki sponsorowane stworzone za pomocą GoogleAds. Dają one szybkie oraz wymierne efekty i charakteryzują się płatnością za każde kliknięcie.

Wyniki nieorganiczne pojawiają się nad linkami organicznymi i są odpowiednio oznaczone, jako reklamy. Ponadto GoogleAds umożliwia promocję naszych produktów poprzez kampanie produktowe Google Zakupy. Reklamy mogą pojawiać się także na innych stronach, które współpracują z wyszukiwarką. Dzięki temu w witrynach mogą pojawiać się banery z grafikami, jak i reklamy tekstowe.

Czytaj również:

Jedną z głównych cech kampanii Google Ads są jej natychmiastowe efekty. Reklamy pojawiają się od razu na stronie wyszukiwarki i mogą podnieść ruch na witrynie. Jednakże za każde, pojedyncze kliknięcie, bądź konwersję, następują opłata. W przypadku ogólnych słów kluczowych o niskiej konkurencji koszt jednej wizyty może nas wynieść kilka złotych. Im większy jednak popyt na daną frazę, tym opłata rośnie. Za najbardziej konkurencyjne słowa kluczowe można zapłacić nawet ponad 100 zł. Nie mamy także gwarancji, że każdy odwiedzający naszą witryny dokona pożądanych akcji.

Pozycjonowanie czy kampanie PPC?

Działania SEO oraz PPC dzieli kilka kluczowych różnic. Warto więc rozważyć, która metoda będzie dla nas najbardziej odpowiednia. Nieumiejętny wybór może przenieść się na słabe efekty.

Pozycjonowanie obejmuje takie działania jak optymalizacja, budowa profilu linkowego oraz rozbudowę strony internetowej. Inwestycja jest długofalowa i obejmuje wiele parametrów. Efekty zaś utrzymują się przez długi czas nawet po zakończeniu działań.

Z drugiej jednak strony, PPC umożliwia osiągnięcie szybkiego efektu. Kampania musi być umiejętnie zaplanowana oraz optymalizowana na bieżąco. W innym przypadku możemy stracić nasze pieniądze na niepotrzebne wyświetlenia.

Jedną z najlepszych metod jest połączenie pozycjonowania organicznego z linkami sponsorowanymi. W czasie gdy działania SEO „będą nabierać mocy”, kampania PPC umożliwi pozyskanie potencjalnych klientów w krótkim czasie.

Warto połączyć obie kampanie w taki sposób, aby wzajemnie się uzupełniały. Dzięki temu będziemy sukcesywnie docierać do coraz większej ilości potencjalnych klientów.