Jak dodać stronę do Google News?

Jak dodać stronę do Google News

Google News to usługa, dzięki której nasze publikacje mogą być dostępne do ogromnej liczny użytkowników. Daje to duże możliwości dla właścicieli witryn informacyjnych. Warto wiedzieć więc, jakie warunki należy spełnić oraz jak wysłać swoje zgłoszenie do Google News, aby zostało one zaakceptowane.

Jakie strony kwalifikują się do Google News?

Każda witryna przed dodaniem do Google News jest sprawdzana przez moderowany ręcznie indeks. Dlatego też tylko konkretne strony mogą się pojawić w tej usłudze Google.

Głównym wymogiem jest charakter informacyjny oraz prasowy danej strony. Treści publicystyczne, czy poradnikowe od razu dyskwalifikują domenę. Podobna sytuacja jest z blogami firmowymi. Nawet jeśli pojawiają się na nich najnowsze informacje branżowe, Google News nie zakwalifikuje ich do swojej usługi.

Ponadto ważne jest, aby strona posiadała o informacje o konkretnych autorach czy redakcjach. Nie można też zapominać o podaniu fizycznego adresu, czy też  numeru telefonu. Publikacje prezentowane w Google News nie mogą być także artykułami sponsorowanymi.

Wytyczne jakościowe dotyczące treści

Google kładzie duży nacisk na jakość treści publikowanych w swojej usłudze. Należy więc zachować pełną poprawność językową. Artykuł powinien być wolny od błędów ortograficznych, czy też stylistycznych.

Niedozwolone jest także kopiowanie czyjeś własności intelektualnej. Spamowanie jest niezgodne z wytycznymi Google. Takie działania mogą doprowadzić do usunięcia konta wydawcy. Publikacje ponadto powinny być podpisane przez konkretnego autora oraz zawierać datę.

Oprócz wytycznych jakościowych należy pamiętać o tematach poruszanych w treści. Umieszczanie informacji o charakterze seksualnym, czy też nawołującym do przemocy, czy rasizmu, wyklucza witrynę z Google News.

Wymagania techniczne

Większość wymagań technicznych wobec strony w Google News pokrywa się z wytycznymi do pozostałych witryn. Istnieją jednak drobne różnice, o których należy pamiętać, zanim zgłosimy stronę do usługi Google News.

Podstawowym wymogiem jest publikacja treści pod statycznym adresem URL. Jeżeli nie używamy dedykowanej mapy witryny, adres strony powinien zawierać co najmniej 3 cyfry, które nie są datą.

Drugim aspektem jest kod HTML. Treść, którą zamierzamy opublikować, nie może chować się za JavaScriptem. Google News stosuje tylko pierwszy etap indeksacji. Dlatego też cała publikacja powinna mieścić się w kodzie HTML.

Klarowność kodu również ma znaczenie. Treść powinna stanowić spójny blok. Należy więc unikać w kodzie źródłowym zbędnych dodatków takich jak widgety. Ponadto znacznik meta news_keyword nie może przekraczać 10 słów kluczowych.

Ostatnimi i oczywistymi wymogami dotyczącymi Google News jest dodanie strony do Konsoli Wyszukiwania, jak też nieblokowanie dostępu w meta znacznikach i w robot.txt.

Dodanie strony do Google News

Pojawienie się naszego artykuły w Google News nie wydarzy się samo. W tym celu potrzebujemy użyć dedykowanym ku temu narzędziom.

Jednym z nich jest Google News Producer. Jego głównym atutem jest możliwość kontroli na wygląd naszych treści w Google News. Ponadto pozwala na optymalizowanie artykułów na urządzenia mobilne, a nawet daje możliwość monetyzacji, dzięki reklamom, czy opłaty za udostępnienie.

Czytaj również:

Innym, starszym narzędziem jest Centrum Wydawców Wiadomości Google. Żeby udostępnić publikację, należy wybrać ich odpowiednią kategorię, tryb dostępu oraz przypisaną etykietę. Niewłaściwy wybór może zdyskwalifikować stronę, nawet kiedy pozostałe wymogi zostały spełnione.

Dlaczego moje zgłoszenie zostało odrzucone?

Istnieje wiele powodów, które mogą nas zdyskwalifikować. Niestety Google odrzuca wniosek bez podania przyczyny. Należy także pamiętać, że Google News jest dedykowane dla portali prasowych, które mają duże zaplecze redakcyjne oraz dziennikarskie. Dostanie się do tej usługi jest niewątpliwie trudnym zadaniem.

Jeżeli nasza publikacja spełniła określone wcześniej wymogi redakcyjne oraz treściowe, powinniśmy poszukać przyczyny w innym miejscu.

Jednym z najczęstszych powodów odrzucenia zgłoszenia jest sytuacja, gdy artykuł promuje właściciela strony, czy jego innych działalności. Google News nie jest więc formą autopromocji. Ręczna moderacja indeksu od razu przechwyci taką próbę.

Ponadto artykuł powinien być napisany przez konkretną redakcję. Dobrze też, aby posiadała ona zaplecze złożone zarówno z dziennikarzy, jak i z edytorów. Strony zarządzane przez małe grono osób mają znikome szanse na pojawienie się w takiej usłudze, jaką jest Google News.

Google News tworzy duże możliwości dla właścicieli portali. Przede wszystkim umożliwia wyjście naprzeciw użytkownikom, zainteresowanym naszymi treściami. Ponadto wyniki z Google News pojawiają się w organicznych rezultatach wyszukiwania. Przez co znacząco polepszają ruch na stronie. Dlatego, jeżeli dostrzegamy potencjał naszej witryny informacyjnej, warto spróbować swoich sił i wysłać odpowiednie zgłoszenie. Jeżeli przejdziemy kwalifikację nasz artykuł będzie dostępny w Google News przez 30 dni.