Jak sprawdzić pozycję strony w Google?

Jak sprawdzić pozycję strony w Google

Jaką pozycję zajmuje Twoja strona? Jeśli nie do końca znasz odpowiedź na to pytanie, koniecznie dowiedz się, jak sprawdzić swój wynik na poszczególne słowa kluczowe. Znając go, możesz powalczyć o lepszą pozycję w wyszukiwarce!

Czy ręczny pomiar pozycji jest skuteczny?

Wydawać by się mogło, że ręczne sprawdzanie pozycji w internecie jest nie tylko najskuteczniejsze, ale i najszybsze. Nic bardziej mylnego! Każde indywidualne wyszukiwanie w Google różni się od siebie. Nawet jeżeli wykonamy pomiar na dwóch urządzeniach w tym samym czasie, możemy otrzymać różne wyniki! Nie oznacza to jednak tego, że Google chce nas oszukać. Wręcz przeciwnie, wyszukiwarka usiłuje dopasować wyniki indywidualnie do użytkownika, aby ten szybko odnalazł to, czego potrzebuje.

Na różnice w poszczególnych wynikach może wpływać wiele czynników. Najczęściej kolejność pozycji jest zdeterminowana przez:

– naszą lokalizację

– historię wyszukiwania

– datę

– język

– ilość wyników na stronie

Jeśli więc bardzo często wyszukujemy słowa kluczowe związane z naszą stroną, będzie ona wyświetlać się wyżej. Tym bardziej, jeżeli ją odwiedzaliśmy. Podobnie jest z lokalizacją. Znajdując się bardzo blisko danego miejsca, Google pokaże ją jako jedną z pierwszych.

Ponadto pomyślmy o czasie, jaki musimy poświęcić na ręczne sprawdzenie pozycji w wyszukiwarce. Pozycjonowanie obejmuje niekiedy od kilkudziesięciu do kilkaset słów kluczowych. Sprawdzenie pozycji dla nich wszystkich zajmie nam kilka godzin. Biorąc pod uwagę, że wyniki będą nieoptymalne, ręczny pomiar jest całkowicie bezsensu. W tym celu warto skorzystać z dedykowanych ku temu narzędzi, które pozyskują dane bez względu na wymienione czynniki.

Darmowe programy do monitorowania pozycji

Jeśli dysponujemy małą stroną i zależy nam na niewielkiej liczbie słów kluczowych, nie musimy od razu wykupywać drogiego abonamentu. W internecie odnajdziemy szereg programów, które pokażą naszą pozycję całkowicie za darmo.

Czym się one różnią od konkurencyjnych, płatnych programów? Przede wszystkim limitem słów kluczowych. Najczęściej wynosi on od kilku do kilkunastu fraz. Wyniki, jakie otrzymujemy, mogą nie być w pełni dokładne. Jednakże na „domowe potrzeby” takie programy całkowicie nam wystarczą. Jeśli będziemy odczuwali potrzebę rozszerzenia listy obserwowanych słów kluczowych, zawsze możemy wykupić abonament w innym programie.

Do najpopularniejszych, darmowych programów do monitorowania pozycji należą:

  •  cMonitor – umożliwia sprawdzenie nawet kilkudziesięciu słów kluczowych. Jest więc dobrym narzędziem na start. Jednakże uzyskane wyniki mogą minimalnie różnić się od tych faktycznych.
  • Gspot – tutaj mamy już bardziej ograniczoną liczbę słów, które możemy monitorować – tylko 5 fraz kluczowych. Jednakże wyniki są dokładniejsze od cMonitoru.
  • Webpozycja – program podobny do pozostałych. W darmowej wersji możemy monitorować 15 słów kluczowych. Jednakże zawsze możemy tę liczbę zwiększyć do kilkuset, a nawet do dwóch tysięcy. Wystarczy wybrać płatny abonament.

Płatne programy do sprawdzania pozycji

Jeśli oczekujemy lepszych wyników, a nasz serwis rozrósł się w tym czasie, warto zastanowić się nad profesjonalnymi narzędziami. Programy, które są wykorzystywane przez agencje marketingowe, pozwalają na monitoring wielu fraz jednocześnie. Dodatkowo mamy możliwość analizy stron konkurencji. Oczywiście nie musimy wykupywać takie samego abonamentu, warto sprawdzić, ile fraz potrzebujemy monitorować. Jeśli zaś chcemy mieć wszystko pod kontrolą, może warto rozpocząć współpracę z jedną z agencji?

Profesjonalne programy do monitorowania pozycji to głównie:

– Ubersuggest – pozwala on nie tylko na sprawdzenie pozycji, ale także na wybór nowych słów kluczowych. Dzięki temu możesz zwiększyć liczbę fraz o te najbardziej pożądane i tym samym polepszyć swój wynik.

– SemStorm – narzędzie, które umożliwia sprawdzenie pozycji dla poszczególnych słów kluczowych nie tylko dla naszej strony, ale również dla konkurencji.

Podobne usługi oferują także: Serprobot, Seostation, Stat4Seo, Seo-stat. Wybór jest bardzo duży. Warto go dokonać po analizie naszych potrzeb.

Zalety sprawdzania pozycji w Google

Jeśli do tej pory nie korzystałeś z żadnych narzędzi do monitorowania pozycji, koniecznie użyj ich jak najszybciej! Internet jest miejscem, gdzie zmiana jest jedyną pewną. Dlatego warto zawsze trzymać rękę na pulsie.

Dzięki regularnemu sprawdzaniu swojego wyniku dowiemy się bardzo szybko o niepokojących tendencjach. Niewielki spadek pozycji nie jest niczym groźnym, jeżeli jednak tendencja się utrzymuje, warto poszukać jej przyczyny.

Ponadto warto sprawdzać konkurencję. Analiza słów kluczowych może nam nasunąć podpowiedź i podać frazy, na które warto się wyświetlać. Warto to robić, tym bardziej że jest bardzo prawdopodobne to, że nasza konkurencja sama już to zrobiła.

Kiedy posiadamy duży portal, takie czynności mogą być bardzo zajmujące. Zamiast powoływać do tego osobnych ludzi z wewnątrz, warto skorzystać z pomocy agencji. Takie firmy mają wykupione abonamenty w najlepszych programach oraz posiadają duże doświadczenie w monitoringu pozycji. Dzięki nim możemy zawalczyć o lepszy wynik!