Pozycjonowanie lokalne w wyszukiwarce Google

Pozycjonowanie lokalne w wyszukiwarce Google

Pozycjonowanie lokalne to metoda SEO dedykowana dla biznesów związanych z danym regionem. Dzięki niej strona internetowa będzie wyświetlana internautom, szukających usług dla danego miejsca. Pozwoli to na dotarcie do konkretnej grupy odbiorców i zwiększenie dobrego ruchu na stronie. Dla kogo taka usługa jest dedykowana oraz czym różni się od tradycyjnego pozycjonowania?

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne jest działaniem mającym na celu zwiększenie pozycji w wynikach wyszukiwarki w danym regionie. Sam proces jest bardzo zbliżony dla standardowego pozycjonowania, jednakże wymaga innego podejścia oraz metod.

Skupienie się na konkretnym regionie to szansa na zdobycie klientów dla firm działających lokalnie. Dzięki danym o geolokalizacji oraz określonym słowom kluczowych nasza witryna może znacznie lepiej konwertować.

Lokalne słowa kluczowe

Decydując się na lokalne SEO, słowa kluczowe muszą odpowiadać regionowi, w którym świadczymy usługi. Pozwoli to na trafienie do sprecyzowanej grupy odbiorców, nastawionej na skorzystanie z naszej oferty.

Internauci szukający usług w konkretnym regionie wpisują zapytanie wraz z lokalizacją. Przykładowo osoba zainteresowana ofertą hydraulika w Warszawie, wpisze do wyszukiwarki „hydraulik Warszawa”. Dzięki temu otrzyma on szybciej trafne wyniki.

Pomimo że Google korzysta z funkcji geolokalizacji, która ma na celu wyświetlanie sprecyzowanych wyników na podstawie ogólnopolskich słów kluczowych. Usługa ta nie działa idealnie. Do tego ważne jest samo przyzwyczajenie użytkowników, którzy statystycznie częściej korzystają ze słów lokalnych.

Dla kogo pozycjonowanie lokalne jest dedykowane?

Firmy, które mają ograniczony zasięg działalności, mogą wiele zyskać dzięki pozycjonowaniu lokalnemu. Są to przede wszystkim usługi specjalistyczne, kosmetyczki, kwiaciarnie, warsztaty samochodowe, a także usługi gastronomiczne.

Jednakże nie w każdym przypadku działania tego rodzaju są zalecane. Z całą pewnością należy ich unikać, jeżeli prowadzimy ogólnopolską, a już tym bardziej międzynarodową firmę. Wyszukiwania lokalne mogą znacznie ograniczyć nasz zasięg. Dotyczy to także sklepów internetowych, blogów, portali tematycznych i dużych koncernów.

W określonych sytuacjach można natomiast rozważyć reklamą ogólnopolską, jak i lokalną. Przy większości jednak firm pozycjonowanie na frazy ogólne oraz długi ogon, powinno przynieść zadowalające efekty.

Zalety lokalnego SEO

Pozycjonowanie lokalne to rozwiązanie dla lokalnych biznesów. Mniejsza konkurencyjność dla słów lokalnych umożliwia skutecznie oraz szybsze efekty działań SEO. Realne korzyści możemy zacząć odczuwać w szybszym tempie.

Tego rodzaju działania SEO pozwalają więc na szybkie dotarcie do ścisłej grupy docelowej. Dzięki niemu będziemy mogli także ograniczyć ruch spoza obszaru naszej działalności. Nie pojawimy się więc w wynikach wyszukiwania osób, które są od nas znacznie oddalone.

Trzeba także pamiętać o tym, że im bardziej trafna grupa docelowa, tym mniejszy współczynnik odrzuceń (szybki powrót do wyników wyszukiwania zaraz po wejściu na witrynę). Parametry tego rodzaju mają znaczenie przy ustalaniu rankingu Google. Dlatego też nieuzasadnione pozycjonowanie globalne, może pogorszyć naszą pozycję.

Jak promować lokalną firmę?

Użycie określonych słów kluczowych to niejedyna rzecz, o której należy pamiętać, jeżeli chcemy promować swoją firmę w danym regionie. Warto zadbać także o określenie fizycznego adresu. Umieszczenie szczegółowych danych kontaktowych na naszej stronie będzie pomocne dla użytkowników.

Także Google weźmie ten czynnik pod uwagę przy ustalaniu rankingu. Żeby tak się jednak stało, powinny one być oznaczone przez specjalne tagi – schema.org. Oprócz nich warto zadbać o to, aby strona była optymalnie nasycona frazami meta tagów. Dobrze, aby takie słowa kluczowe uwzględniały określone miasta. Powinny one także znaleźć się w treści publikowanych artykułów.

Czytaj również:

Do organicznych wyników wyszukiwania należą także znaczniki z Mapy Google. Dlatego konieczne jest, aby skorzystać z Google Moja Firma. Należy w niej umieścić dane kontaktowe, takie jak nasza nazwa, adres, telefon, godziny otwarcia oraz witrynę internetową. Dzięki temu nasza wizytówka może pojawić się, jako dodatkowe wyświetlenie. Dodatkowo opinie na niej umieszczane, są brane pod uwagę przez roboty Google.

Dodatkowe narzędzia wspomagające

Skuteczność lokalnego SEO można zwiększyć dzięki odnośnikom do naszej witryny. Strony takie jak katalogi firm pozwolą na doprecyzowanie działalności naszej firmy, jak i określą jej konkretny region.

Oprócz katalogów warto także wypróbować możliwości, jakie dają lokalne blogi oraz fora. Nasze wartościowe komentarze z linkiem do strony, nie powinny być usunięte, o ile niosą ze sobą pozytywną wartość. Należy jednak wystrzegać się natarczywego spamu.

Dobrym rozwiązaniem będzie także blog na naszej witrynie. Umożliwi on wewnętrzne linkowanie między poszczególnymi podstronami. Ponadto dodanie merytorycznych artykułów, które odpowiadają potrzebom naszych potencjalnych klientów, zwiększy ruch na stronie internetowej.

Pozycjonowanie lokalne jest skuteczną metodą dla przedsiębiorców prowadzących biznes w danym regionie. Dzięki niemu mogą znacznie szybciej znaleźć nowych klientów. Mniejsza konkurencyjność to także lepszy efekt oraz niższa cena. Warto więc rozważyć taką opcję i wybrać skuteczną agencję SEO.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *