Pozycjonowanie szerokie skutecznym trendem w pozycjonowaniu!

Pozycjonowanie szerokie skutecznym trendem w pozycjonowaniu

Pozycjonowanie szerokie pod wiele fraz nie jest jeszcze często wykorzystywane i popularne w pozycjonowaniu. Technika ta ma jednak wiele plusów i korzyści.

Stosując ją, możemy pozycjonować witrynę, nawet pod kilkaset słów kluczowych, a to nie jedyna ciekawa różnica między typowym pozycjonowaniem pod najpopularniejsze frazy tematyczne. W tym tekście przedstawiamy, czym jest pozycjonowanie szerokie, jakie ma korzyści oraz jak je przeprowadzać.

Czym jest pozycjonowanie szerokie?

Pozycjonowanie szerokie stron internetowych to stosunkowo nowy trend. Polega on na tym, iż stronę pozycjonujemy pod wiele fraz, a nie pod jedną lub kilka głównych. W porównaniu z tradycyjnym pozycjonowaniem, pozycjonowanie szerokie nie zakłada promowania strony pod kilkoma najpopularniejszymi hasłami przynoszącymi największy ruch.

Trend ten polega na pozyskiwaniu ruchu organicznego z wyszukiwarki Google dzięki wielu frazom z danej kategorii. W tym sposobie pozycjonowania nie będziemy również wyróżniali żadnych fraz, a używali ich równorzędnie — najczęściej pojedynczo bez kładzenia nacisku na którekolwiek ze słów kluczowych.

W pozycjonowaniu szerokim używać będziemy wielu fraz z danej tematyki — kilkunastu, kilkudziesięciu lub nawet kilkuset. W pewnych wariantach nie musimy ograniczać się do żadnego limitu i możemy dodawać frazy w nieograniczony sposób.

Pozycjonowanie szerokie zakłada dotarcie do klienta przez umieszczenie na swojej stronie internetowej tak wielu faz z danej tematyki, iż siłą rzeczy będą one pasowały do różnych wyszukań — nawet tych bardzo szczegółowych. Pozycjonując witrynę szeroko, zwiększamy zatem do maksimum nasze szanse na to, aby na swoje stronie posiadać frazy pasujące do praktycznie każdego wyszukania z naszej branży.

Dobrym przykładem są frazy “zielona piłka dla dzieci w wieku 6 lat” czy “zmyślne trzewiki”. W obu tych przypadkach, frazy te nie są najpopularniejsze i przeważnie nie zostałyby użyte w tradycyjnym pozycjonowaniu. W pozycjonowaniu szerokim są jednak używane i będą przynosiły niewielki ruch.

Sumując wiele fraz z małym ruchem organicznym, otrzymamy bardzo dobry wynik — często porównywalny do pozycjonowania tradycyjnego lub nawet lepszy. Jeśli na naszej stronie znajdą się frazy mniej popularne w liczbie kilkuset lub kilku tysięcy, będą wpływały na pozyskiwanie sporego ruchu z wyszukiwarki Google.

Jak pozycjonować witrynę szeroko?

Szerokie pozycjonowanie witryny nie różni się ogólnie niczym od tradycyjnego oprócz tego, że zamiast stawiana na pewną grupę fraz, wykorzystujemy ich bardzo dużą ilość. Pozycjonowanie szerokie powinien wykonać specjalista SEO freelancer z wieloletnim doświadczeniem.Wszystkie działania pozycjonujące będą zatem takie same jak w przypadku standardowego pozycjonowania. Podstawą będzie optymalizacja strony internetowej.

Należy również naszą witrynę zoptymalizować pod wyszukiwanie głosowe oraz urządzenia mobilne, aby zbierać jak najszerszy ruch organiczny, a nie tylko pozyskiwać wejścia z urządzeń desktopowych. W tym celu warto używać long tail, czyli długich ogonów, które będą połączeniem kilku fraz. Pozostałe słowa kluczowe warto umieszczać na stronie w tekstach seo, opisach poszczególnych podstron czy danych strukturalnych.

Na rynku usług pozycjonowanie szerokiego oferuję również coraz więcej agencji interaktywnych czy agencji SEO. Choć jest to nieco niszowy sposób pozycjonowania witryny, agencje uczą się go oraz specjalizują się w nim i oferują takie usług na satysfakcjonującym poziomie.

Jakie są plusy pozycjonowania szerokiego?

Pozycjonowanie szerokie to bardzo wiele korzyści. Choć na pierwszy rzut oka wydaje się nieco szalone, to po poznaniu tego sposobu możemy wskazać nawet kilka — kilkanaście plusów. Pierwszym z nich jest fakt, że pozycjonowanie szerokie zostało sprawdzone i uznane zarówno za skuteczne, jak i bezpieczne.

Pozycjonując witrynę pod wiele fraz, nie narazimy się na otrzymanie filtra, przeoptymalizowanie witryny czy na inne kary związane np. ze zbyt częstym używaniem danej frazy, spamowaniem czy używaniem fraz monotonnych. Samo pozycjonowanie szerokie jest niezwykle naturalne, gdyż zawiera w sobie różne frazy o małym natężeniu oraz long taile. Google promuje również witryny, które są dostosowane do urządzeń mobilnych, co jest plusem – niejako skutkiem ubocznym pozycjonowania szerokiego. Podczas pozycjonowania szerokiego nie musimy również walczyć z innymi stronami np. o TOP3 czy najwyższą pozycję pod popularną frazą tematyczną.

Jest to bardzo wygodne i pozwala zaoszczędzić sporo czasu oraz wysiłku. Z drugiej strony możemy z łatwością pozycjonować naszą witrynę pod wiele fraz, uzyskując podobny lub lepszy rezultat. Pozycjonując witrynę szeroko, możemy również liczyć na lepsze rezultaty sprzedażowe. Jeśli dany klient wyszukuje konkretnej frazy np. konkretnego modelu piłki czy butów w konkretnym kolorze jest zdecydowany na jego zakup.

W przypadku dużego ruchu organicznego dla ogólnych fraz np. “buty” często problemem jest mała ilość konwersji i sprzedaży. Samo pozycjonowanie szerokie nie jest również trudne, problematyczne oraz nie wymaga stosowania niestandardowych rozwiązań. Stosując je, nie musimy zatem ponosić większych kosztów czy większego nakładu pracy.

Kiedy warto używać tego rodzaju pozycjonowania?

Pozycjonowanie szerokie stosować możemy w każdej sytuacji niezależnie od tego, jaki typ witryny prowadzimy. W pewnych sytuacjach jest ono jednak nieco bardziej wskazane. Z pewnością jest to sytuacja, w której nie mamy szans na znalezienie się na najwyższych pozycjach w danej kategorii z uwagi na bardzo silną konkurencję.

Pozycjonowanie szerokie będzie zatem ciekawą alternatywą, która pozwoli zebrać również spory ruch organiczny z mniej popularnych fraz. Ten sposób pozycjonowania warto wdrażać również, gdy prowadzimy e-sklep z uwagi na przyciągnie do serwisu zdecydowanych klientów, poszukujących konkretnych towarów. Ciekawą opcją jest również połączenie pozycjonowania tradycyjnego po konkretne frazy z pozycjonowaniem szerokim. Małym nakładem sił możemy sprawić, że nasza strona będzie bardziej naturalna pod względem doboru fraz oraz będzie pozyskiwała również ruch z innych fraz.

Często może okazać się, że niektóre z nich są szczególnie dochodowe np. poprzez nagły wzrost sprzedaży danego mało popularnego produktu. Pozycjonowanie szerokie to również dobry pomysł, jeśli prowadzimy witrynę tematyczną i zależy nam na po zwiększeniu jej widoczności u szerokiej grupy odbiorców.