Reklama dla sklepu internetowego

Reklama dla sklepu internetowego

Prowadzenie sklepu internetowego nie może zaistnieć bez intensywnej kampanii reklamowej. Dzięki odpowiednim środkom przekazu możemy nie tylko zwiększyć ruch na stronie, ale także poszerzyć grono lojalnych klientów.

Zarówno płatne, jak i darmowe kampanie dadzą zauważalne efekty. Jak jednak skutecznie reklamować swój sklep internetowy?

Metody reklamy e-commerce

Reklama jest kluczem do sukcesu sklepu internetowego. Dzięki niej zdobędziemy nowych, potencjalnych klientów oraz dobrą opinię. Promocję można rozpocząć różnymi kanałami. Jednakże najlepsze efekty będą przy inwestycji w każdą z nich.

Kampanie promocyjne dla sklepu internetowego:

– SEO

– kampanie Google Ads

– blog

– fora internetowego

– social media

– YouTube

– porównywarki cen (Marketplace)

Każdy z tych kanałów ma inną charakterystykę. Ich włączenie pozwoli na dotarcie do znacznego grona odbiorcy i zainteresowanie ich, nie tylko konkretnymi produktami, ale także misją marki czy sklepu sklepu.

SEO

Na początek warto zauważyć, że SEO to podstawa każdej strony, nie tylko dla sklepu internetowego. Działania mające na celu optymalizację witryny, pozwolą na odnalezienie się na wysokich wynikach wyszukiwania dla konkretnych słów kluczowych.

Ranking wyników organicznych powinien być dla nas jednym z priorytetów. SEO przynosi długofalowe i stabilne rezultaty, zauważalne po kilku miesiącach. Efekty są widoczne także po zakończeniu kampanii. Dlatego działania warto rozpocząć jak najwcześniej. Dla zwiększenia efektywności warto powierzyć to zadanie odpowiedniej agencji SEO.

Kampanie GoogleAds

W trakcie działań SEO można pomyśleć także nad równoległą kampanią promocyjną w GoogleAds (wcześniej Google AdWords). Jej największą zaletą jest szybki efekt i wzrost ruchu na stronie już na samym początku. Trzeba jednakże stale kontrolować oraz optymalizować parametry kampanii, aby wykorzystać budżet jak najlepiej.

Ponadto reklama GoogleAds jest efektywna tylko wtedy, gdy regularnie ją zasilamy. W przypadku braku funduszy linki sponsorowane przestają być wyświetlane, a ruch nieorganiczny zamiera. Dlatego warto korzystać z niej równoległe do kampanii SEO, która oferuje stabilny wzrost przez cały okres jej trwania.

Prowadzenie bloga

Samodzielne prowadzenie bloga na domenie sklepu internetowego to jedna z najskuteczniejszych oraz darmowych metod promocji. Publikacja artykułów nie tylko zwiększa zainteresowanie użytkowników, ale także przyczynia się do polepszenia naszej pozycji w wynikach organicznych.

Blog sklepu internetowego powinien zawierać publikacje odnoszące się do oferowanych produktów – pokazanie zastosowanie, inspiracje itd. Warto pokazać się w roli eksperta. Artykuły z ciekawostkami oraz poradami są chętnie czytane przez internautów.

Należy także pamiętać, że blog powinien znajdować się na domenie naszego sklepu. Dzięki temu wesprzemy działania SEO. Artykuły natomiast warto nasycić słowami kluczowymi, odpowiadającymi zarówno zapytaniom użytkowników, jak i naszej ofercie.

Fora internetowe

Różnego rodzaju fora internetowe powinny być dla nas sposobnością dla zbudowania swojego wizerunku, a także możliwością linkowania. Unikalne komentarze, zawierającą praktyczne porady oraz wskazówki, nie zostaną potraktowane jako spam, nawet jeżeli będą zawierały odnośnik.

Podobnie jak w przypadku bloga, tutaj również powinniśmy wejść w rolę eksperta. Warto udzielać się na forach branżowych i pomagać w zagadnieniom, którymi zajmuje się nasz sklep. Dzięki temu zwiększymy zainteresowanie wśród osób potrzebujących naszych produktów. Należy jednak pamiętać, aby nie przesadzić z lokowaniem swojego produktu i zbyt częstymi komentarzami. Nikt nie lubi spamu i wystrzega się stron, które tym sposobem zachęcają do zakupu.

Media społecznościowe

Social media są środkiem nie tylko komunikacyjnym, ale także sposobem na zawarcie trwałych więzi z klientem. Regularna publikacja postów zwiększa nasz zasięg i zachęca użytkowników do aktywności. Dzięki temu stają się oni bardziej skłonni do pozostania naszymi stałymi klientami.

Ponadto media społecznościowe także oferują płatne kampanie promocyjne. Pomogą one zbudować od podstaw grono zainteresowanych osób. Warto z nich skorzystać, aby reklamować swój biznes e-commerce.

YouTube

Filmiki instruktażowe, unboxingi, testy, czy recenzje od dawna podbijają YouTube. Wykorzystanie ich do komunikacji z klientem to sposób na zwiększenie sprzedaży. Ponadto filmy ze swojej platformy można publikować także na sklepowym blogu, czy też w social mediach.

Oprócz unikalnego i ciekawego contentu warto zadbać o to, aby kanał był kojarzony z naszym sklepem. Trzeba więc zwrócić uwagę na nazwę, logo oraz dodatkowe informacje.

Czytaj również:

Porównywarki cen

Nikt nie lubi przepłacać za produkty. Dlatego też internauci powszechnie korzystają z różnych porównywarek cen. Nasza obecność w tym medium zwiększa szanse na bycie zauważonym przez nowych klientów.

Porównywarki cen, czyli Marketplace’y, to serwisy, które pozwalają na sprawdzenie ceny danego produktu oraz opinii na jego temat. Warto postawić na portale tematyczne, dedykowane naszej branży. Rozpoczynając przygodę z Marketplace, należy pamiętać, że w większości przypadków jest naliczana prowizja od sprzedaży.

Prowadzenie sklepu internetowego jest coraz trudniejszym, ale i opłacalnym biznesem. Na szczęście istnieje wiele metod promocji e-commerce, zarówno tych płatnych, jak i darmowych. Pozwolą one na wzmocnienie naszego przekazu w internecie. Warto je połączyć z naszą kreatywnością oraz zaangażowaniem dla zobaczenia pierwszych efektów.